PL

EN

Targi GARDENIA

Data 22.02.2013

Gardenia – pomysł nie tylko na zieleń

 

Targi Gardenia, których siódma edycja odbyła się w dniach 22-24 lutego br., jak co roku zgromadziły przedstawicieli branży ogrodniczej z całego kraju.

W ciągu trzech dni Targów Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu GARDENIA zwiedzający mogli także zapoznać się z ofertą towarzyszących im Targów Animal Market, Targów Wędkarstwa „Rybomania” oraz debiutujących Targów „Special Days”. Tegoroczne targi odwiedziło 27 tys. osób – w tym profesjonaliści oraz wszyscy zainteresowani branżą.

 

Dzień profesjonalisty

Uroczyste otwarcie wraz z przyznaniem „Złotych Medali” MTP rozpoczęło cykl targowych wydarzeń. Tradycyjnie podczas pierwszego dnia targów zainaugurowano warsztaty projektowe, których uczestnicy w tegorocznej edycji mieli za zadanie zaprojektować przestrzeń nawiązującą do pierwotnej natury. Współorganizatorami warsztatów „Bezludna wyspa” byli Katedra Sztuki Krajobrazu SGGW w Warszawie i Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości (Manufaktura KunSZTU). Ponadto tego dnia odbyło się przygotowane przez redakcję „Zieleni Miejskiej” i MTP seminarium Miejska Sztuka Ogrodowa, które zgromadziło ponad 500 osób z branży. Siódmej edycji konferencji przyświecało hasło: „Ekologiczne osiedla – czy rynek nieruchomości może służyć zieleni?”. Zaproszeni przez redakcję prelegenci z różnych ośrodków dydaktycznych w kraju oraz praktycy zaprezentowali wiele rozwiązań z zagranicy, pokazując jednocześnie, jak ważne jest interdyscyplinarne podejście do problemów związanych z przestrzeniami publicznymi, w tym m.in. do osiedli ekologicznych. Ważny wątek w dyskusji dotyczył również edukacji w zakresie ekologii. Kompleksowego podejścia zarówno do tej sfery, jak i problemów związanych z przestrzenią publiczną muszą się nauczyć nie tylko mieszkańcy osiedli czy firmy realizujące lub pielęgnujące np. osiedlową zieleń, ale i studenci, pretendujący w przyszłości do miana ekspertów w tej dziedzinie.

Edukacja i promowanie ciekawych pomysłów na przestrzeń wokół nas nie ograniczały się tylko do debaty. W tym roku redakcja zorganizowała też drugą edycję konkursu „Inspiracje w przestrzeni”, który, podobnie jak samo seminarium, dotyczył ekologicznych osiedli. Nadesłane projekty w dużej mierze zwracały uwagę na problemy wód opadowych czy recyklingu. Z piętnastu nadesłanych prac podczas seminarium nagrodziliśmy dwie w kategoriach „profesjonalista” i „debiutant”. Zwycięzcy otrzymali nagrody rzeczowe. W ramach targów przeprowadzono także interesujący konkurs „Zieleń w mieście”, który przygotowało Ogólnopolskie Stowarzyszenie Twórców Ogrodów.

 

Targi dla ludzi

Nowością podczas tegorocznej edycji była prezentacja Pokazowego Centrum Ogrodniczego, za którą odpowiadała grupa Hands, specjalizująca się w tworzeniu sieci sprzedaży. Ponadto przez trzy dni targów odbywały się liczne pokazy i tematyczne prelekcje, dotyczące m.in. centrów ogrodniczych, florystyki i zieleni miejskiej. Zwiedzający podczas wykładów mogli zapoznać się z poradami ekspertów odnośnie tworzonych z pasją ogrodów marzeń czy dowiedzieć się więcej na temat wody w ogrodzie. Na stoisku OSTO przygotowano również Educatorium.

Wśród wystawców, których ogólna liczba wyniosła 580, znalazły się m.in. firmy produkujące i dystrybuujące sprzęt do pielęgnacji zieleni, maszyny, akcesoria, podłoża, nawozy, oczka wodne, małą architekturę, place zabaw czy różnego rodzaju narzędzia ogrodnicze. Odpowiadając na potrzeby centrów ogrodniczych, na wystawie prezentowano szeroki asortyment związany z targami Special Days. Wśród gadżetów i feerii barw można było zatracić poczucie, że targi zostały przygotowane z myślą o zieleni. Stoisk szkółkarzy, niestety, było znacznie mniej niż firm produkujących maszyny czy narzędzia do pielęgnacji roślin. Mimo to targi zyskały uznanie profesjonalistów z branży. W kuluarach można było usłyszeć o idei zakładającej powstanie nowego stowarzyszenia, skupiającego ludzi zainteresowanych tematyką stawów kąpielowych, czy o nowych pomysłach na współpracę miedzy różnego rodzaju branżowymi organizacjami. Miejmy nadzieję, że te koncepcje będą miały szansę na realizację.


Hanna Bauta

Zdjęcia

Sponsor

Patronat honorowy

Patronat medialny

Witryna abrys.pl korzysta z plików cookie. Więcej informacji Zamknij