PL

EN

Odbiór odpadów komunalnych po 1 lipca 2013 r. – jak poprawnie zorganizować przetarg na wybór wykonawcy?

Data 22.10.2012

Organizacja przetargu na odbiór oraz na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych


    Przy współpracy z Kancelarią Domański Zakrzewski Palinka sp.k. w dniu 22 października 2012 r. w Luboniu pod Poznaniem odbyło się Szkolenie Odbiór odpadów komunalnych po 1 lipca 2013 r. – jak poprawnie zorganizować przetarg na wybór wykonawcy? W spotkaniu wzięło  udział ponad 100 uczestników z całej Polski.


    Nowelizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach weszła w życie ponad 9 miesięcy temu, jednak wciąż budzi wiele pytań i kontrowersji. Gminy zobowiązane do realizacji nowych zadań są pod coraz większą presją czasu – nowy system gospodarowania odpadami powinien funkcjonować od 1 lipca 2013 roku – a wiele samorządów dopiero zaczyna przygotowywać się do jego wprowadzenia. Jednym z zadań gminy jest zorganizowanie przez nią przetargu na odbiór oraz na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych.


   Tematem wiodącym szkolenia było zlecenie odbioru oraz odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych, jak również specyfikacja istotnych warunków zamówienia w przetargu na odbiór oraz odbiór i zagospodarowanie odpadów. Prelegenci skupili się ponadto na zagadnieniach wdrożenia kompleksowego systemu odbioru odpadów komunalnych, problemach praktycznych tego systemu oraz konsekwencjach dla przetargu. Przedstawiciele Kancelarii Zakrzewski Domański Palinka zaprezentowali również podstawowe aspekty umowy na odbiór odpadów komunalnych oraz organizację systemu selektywnej zbiórki odpadów.  


   Mam nadzieję, że szkolenie dostarczyło Państwu ciekawych i potrzebnych informacji. Wszystkim jego uczestnikom bardzo dziękuję za aktywny udział w dyskusjach.

 

Alicja Gulińska
Koordynator szkolenia

Zdjęcia

Współorganizator

Witryna abrys.pl korzysta z plików cookie. Więcej informacji Zamknij